Wednesday 16 September 2015

Sembelit Semasa Berpantang

Cara atasi sembelit semasa berpantang

Saya masih dalam berpantang 10 hari. Terasa sembelit yang amat sangat sampai susah nak membuang air besar 😣 Sape yang pernah alami dia tahu.. Sakit kan. Sebab orang tengah pantang ni xboleh nak teran sangat takut jahitan terkoyak balik.

Macam2 saya makan untuk kurangkan sembelit tapi belum berjaya. Dua hari tahan sakit nak membuang xlepas. Saya minum kopi, makan buah sunquick, tak boleh juga.

Semasa mengandung dulu saya ada amalkan ostematrix shaklee. So, saya makan semula ostematrix 4biji sebelum tidur. Minum air banyak.

Alhamdulillah dengan izin Allah juga, lepas subuh memang mudah untuk membuang air besar. Lega sangat. 😊😊

So ibu2 yang ada masalah sembelit semasa mengandung & semasa berpantang boleh lah mencuba ostematrix shaklee ni. In sha Allah sangat mudah dan melancarkan pembuangan serta mengurangkan rasa kejang kaki.


Ostematrix shaklee

Satu lagi kalu sembelit jugak boleh tambah sustained release vitamin C. Ianya juga kaya dengan vitamin c yang membantu penghadaman kita. Sangat elok diambil kedua-dua ni (ostematrix & vitamin c) 




Saya pengguna & pengedar shaklee 

Siti Hamizah
SID : 1086169
Whatsapp : 017-3645052


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...