Thursday 23 October 2014

ESP Shaklee Soya Terbaik Non GMO

Bismillahirrahmanirrahim.



Assalamualaikum semua.. (Macam ramai pulak baca ye) hihi.. ^_^




Hari ni..miza nak share lah berkenaan ESP ni.. Disebabkan promo ESP ni pon berbaki 8 Hari je lagi.. So, Rugi kalau anda tidak beli satu untuk keluarga anda. 


"Salah satu perbezaan ESP jenama Shaklee berbanding soya jenama lain adalah soya shaklee dibasuh dengan menggunakan air. Tahukah anda kebanyakan jenama soya di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses. Alkohol ini menyebabkan isoflavanes didalam soya termusnah. Sedangkan isoflavanes ini lah yang penting dalam pencegahan kanser. Jadi kalau ada yang kata makan soya punca kanser, memanglah betul sebab soya yang dah diproses dah tiada khasiat isoflavanes . Berbeza dengan ESP Shaklee. Soya Shaklee dibasuh menggunakan air untuk mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein dan juga keseluruhan kebaikan soya"


Istimewanya ESP Shaklee. Kerana ia merupakan sumber protein soya terbaik. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten. ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones


Haa yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya. Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.


Anda mungkin pernah kenal beberapa produk soy protein yang berada di pasaran. Jadi untuk mengetahui apa kelainan dan perbezaan ESP berbanding jenama lain mari kita lihat perbandingan ini.


Banyak Khasiat tentang ESP ni.. KLIK SINI!

Dah ada ESP ke belum? Kalau belum jom dapatkan dengan harga PROMO Bulan Oktober ni!!. Berbaloi sangat-sangat beli masa promo ni.. 

Cara nak membuat pesanan mudah sangat! KLIK SINI.

........................................................................................................

Ikhlas menaip :)

Siti Hamizah
SID:1086169
Whatsapp/SMS : 017-364 5052
Blog: mummyzavitamin.blogspot.com
Intagram : mrshamizah
Facebook : Siti Hamizah



Credit to : www.mamafaiz.com / www.freevitamin.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...