Monday 26 February 2018

Kesuburan untuk Suami

Khas untuk mereka yang ingin ikhtiar hamil. Dah usaha macam2 masih xada hasil. Jangan putus asa. Allah sentiasa bersama mereka yang sentiasa berusaha. Usaha mana yg Allah terima kita pon x tahu kan.

Ok. Selalu kalau lambat dapat zuriat org pergi periksa isteri je. Ok boleh je dapatkan pemeriksaan doktor terlebih dahulu. Buat scan ultrasound utk periksa jika isteri ada cysts atau fibroid atau ada masalah2 lain. Kadang2 period xteratur pon masalah untuk isteri kan. 

Ok jika semuanya ok. Berbalik pula kepada suami. Kenapa perlu periksa dua2 ? Sebab dua2 perlukan tenaga tau. Ovari akan hasilkan telur (ovum) tepat masa keseburan dan telur akan bertahan selama 48jam sahaja untuk persenyawaan. Ha. Masa ni lah sperma suami perlu kan tenaga untuk nerenang dan sampai tembus ke dalam telur tersebut. Jika sperma lemah xsempat sampai lagi dah mati tengah jalan 😅😅 istilahnya gitu lah.

Memang kadang2 kita nampak suami ni sado... tapi bab sperma kualiti dan kuantiti ni dalaman kita xtahu. Boleh dapatkan pemeriksaan doktor terlebih dahulu. Dan biasanya doktor akan suggest suplemen jugak utk kuatkan kualiti sperma tu 😊😊
.
Ok dalam shaklee kita ada beberapa produk untuk tenaga suami. Antaranya zinc, vitamin e, coqhealth, coq -trol plus. 

Tak salah mencuba kan 😊 Jom tengok kebaikan produk untuk suami ni dulu

Berjuta sperma yang datang tapi hanya 1 sperma sahaja diterima . Kadang2 terlepas 2-3 sperma yg kuat terjadilah kembar 😊 Seronoknya kalau dapat kembar kan 😊😊



✔Kelebihan Coq Trol Plus ✔

🌸Meningkatkan jumlah sperma yang sihat

🌸Meningkatkan pergerakan sperma

🌸Meningkatkan kualiti ovum



Nah, kaum lelaki amat suka apabila bercakap tentang tenaga kan? Lagi-lagi apabila ia melibatkan hubungan seksual. 

Apa yang anda perlu tahu, CoQ10 juga dapat menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum bagi kaum wanita. 

Pengambilan CoQ10 ini membantu meningkatkan jumlah sperma yang sihat dan berkualiti, meningkatkan pergerakan sperma dan kualiti ovum. 

Jadi, sangat penting untuk anda dan pasangan yang ingin mendapatkan cahaya mata.

Serba sedikit berkenaan kesuburan untuk suami dengan amalkan produk shaklee yang satu ni.. Kecil tapi kesannya sangat best tau !! 😊😊 
.

Kalau ada yang nak ikhtiar dengan produk ni boleh hubungi mummyza tau !
.
Hamizah
017 364 5052
Pengedar Sah shaklee

COD 
SHAH ALAM
TAMAN MEDAN
JALAN KEBUN
BUKIT NAGA
KOTA KEMUNING

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...