Monday 9 May 2016

Bekal @ puree utk anak 6 bulan ke atas semasa travel

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Di sini saya ingin berkongsi beberapa tips penyediaan makan untuk anak berumur 6 bulan ke atas yg masih dlm penyusuan ibu sepenuhnya.

Macam saya travel ke Sabah bawa bekalan puree bubur frozen siap2. Masuk dlm cooler ice thn sehingga 12jam. Puree ni made by kak Asheken. Dia berbesar hati nak sediakan puree utk adha 😊😊
Add caption
Add caption

Nasi / ikan bilis / carrot



Flight kami pagi, so lepas subuh je terus siap2. Pastu perjalanan ke KK 2 jam 40minit. Dari KK ke Kundasang pula 2 jam 30minit. Sepanjang perjalanan saya beri susubadan je kt adha😄

Sampai di hotel baru sempat nk bg adha mkn puree. Cara saya  letak air panas kt cawan dn masukkn bekas puree. Biarkn dlm 15-20minit pon da cukup. Ni kes xbawak pemanas 😄😄




Selain puree saya juga bekalkn adha dengn biskut ni 



Nampak muka excited Adha bila bg biskut ni. Biskut ni beli kat pekan Ranau Sabah. Hihi. So xde masalah untuk ibu2 yg masih bf baby tapi nk travel. Anak kenyang, ibu happy kan !

Sepanjang travel alhamdulillah Adha ok je sbb cukup mkn. Adha ni baru 8 bulan dan masih penyusuan ibu sepenuhnya. Saya x bagi susu formula pon. So selain susu ibu, saya bekalkn puree dan biskut je.

Ok lah next entry saya share pulak tempat2 menarik yg saya lawati kat Sabah ni 😊

..................
Ada nk selit order shaklee?

Saya juga pengguna dan pengedar Shaklee

Siti Hamizah
Sid:1086169
Wassap /sms: +60173645052
www.mummyzavitamin.blogspot.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...